HOLLAND-KOOR: OPEN REPETITIE- OCHTEND in GOES

Op D.V. Zaterdag 6 September 2014, start het HOLLAND-KOOR met het zangseizoen 2014 / 2015. Deze eerste repetitie in de Maranathakerk te Goes, is voor iedereen toegankelijk. De kerkdeuren gaan om: 9.30 uur open en de koffie staat voor u klaar! Om 10.00 uur gaan wij met de repetitie be-ginnen, o.l.v. onze enthousiaste en inspirerende dirigent Jan Quintus Zwart.

Bij aanvang van de repetitie ontvangt u een muziek-map én wanneer u deze na afloop weer inlevert, ont-vangt u een blijvend muzikaal-cadeautje van het HOLLAND-KOOR.

Uniek
Ter voorbereiding op de Israël-Jubileumreis in DV oktober 2015 organiseert het koor open repetities. Die geven gelegenheid en een unieke kans om kennis te maken met het HOLLAND-KOOR. De repetities zijn voor iedereen die van zingen houdt én wil overwegen om mee te gaan naar Israël.
Waar mensen samen zingen, gebeurt er iets. Je stembanden zitten dichtbij je hart, samen met anderen zin-gen is blijdschap maar ook verdriet tot uitdrukking brengen. In een lied kan het persoonlijk geloof worden uitgedragen. HOLLAND-KOOR leden, die een dynamisch leven hebben en dagelijks actief zijn in de maat-schappij, komen juist daarom zingen in het HOLLAND-KOOR.

Ga er voor
Zingen, om God de lof toe te brengen en ter bemoediging van Zijn verbondsvolk Israël. Dát is de visie en missie van het HOLLAND-KOOR, al bijna 25 jaar! Met elkaar zingen wij, de oude vertrouwde Psalmen, maar ook nieuwe liederen en composities, die de Bijbelse boodschap brengen, voor jongeren en ouderen. Jan Quintus is daar heel duidelijk over en zegt: “Kom mensen, zing over je geloof. Doe het met overtuiging! Mensen ga er voor, want zingen verrijkt je leven!” Jan Quintus wil niets liever dan, dat zijn koorleden na een intensieve repetitie blij en optimistisch naar huis gaan.
De open repetitieochtend eindig om: 13.00 uur. Wij hopen dat belangstellenden óók blij en enthousiast naar huis gaan én weer terugkomen om lid te worden van ons bijzondere HOLLAND-KOOR.
Nieuwe leden kunnen dan ook met ons meegaan met de Jubileumconcertreis naar Israël in D.V. 2015.
Niet meezingende supporters zijn ook van harte welkom om met deze bijzondere reis mee te gaan!

Concertreizen
Het HOLLAND-KOOR heeft 700 leden en is in 1990 opgericht. Het is het grootste christelijke koor in Ne-derland. De dirigent Jan Quintus Zwart, is sinds 1993, de gedreven muzikale leider, die op inspirerende wij-ze de repetities en concerten leidt. Sinds de oprichting van het koor waren er vele reizen naar Israël, met als absoluut hoogtepunt het concert [1996] in de Sultan’s Pool van Jeruzalem, ter gelegenheid van het 3000 jarig bestaan van de stad .Verder zijn er concertreizen gemaakt naar: Canada, USA, Schotland, Duitsland, Frankrijk, Noorwegen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, en Zuid-Afrika.

In eigen land vinden optredens plaats in kerken en kathedralen, maar ook in concertzalen als:
Het Koninklijk Concertgebouw te Amsterdam, De Doelen te Rotterdam en het Muziekcentrum Enschede.
Regelmatig is het koor te zien en horen op tv en radio. Meerdere CD opname werden er gemaakt. De laat-ste CD is: “Er is een God, die hoort”

Tot ziens op onze HOLLAND-KOOR repetitie in GOES, BERGWEG 43A.
U bent van harte welkom!!!

Nadere informatie kunt u krijgen via: info@hollandkoor.nl of: 06-23768078 of per post: St. HOLLAND-KOOR, Postbus 279, 3860 AG Nijkerk.